lördag 3 september 2016

Ny tid

Nu. Nu bor jag någon annanstans.
Jag bor inte längre med pappan till mitt barn. Nu är vi separerade på riktigt.

Jag har fått det så fint här. Här kan jag trivas. Mitt hem. Mitt liv. Det är nu jag ska bygga upp någonting som funkar utmärkt för mig och lilleman.
Min älskade lilla Carl. Imorgon vid lunch åker jag och hämtar han hemma i huset. Hemma... jag måste nog vänja mig av vid att säga hemma i huset. Hemma är ju hemma i lägenheten nu. Det känns konstigt. Att flytta från hus till lägenhet alltså. Naturen försvann och ersattes av ljudande grannar, trafikljud och ljusa nätter a la gatulampor.
Men det är väl en vanesak det med. Att bo i en marklägenhet är det bästa jag kunde få. Det är fint här, på sitt eget lilla sätt.

Jag knapp bärja mig till morgondagen kommer och jag kan fortsätta pyssla med alla detaljer. Var ska allt vara! Det är den roliga frågan.

Iallafall. Första natten här. Jag unnar mig lite, kanske till och med firar lite. Tända ljus, netflix, ben&jerrys, grogg och ensamtid. Jag njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar