tisdag 29 mars 2016

Påsksjuka & kattnamn

Påsk. Den är förbi nu. De flesta har nog haft det trevligt och bra med familj och vänner.
Själv har jag antingen jobbat, varit sjuk och jobbat eller enbart varit sjuk. Hoppades väl på snabb tillfriskning men här ligger jag. Sjukskriven från jobbet liggandes i soffan och har ångest över allt städ och mat som måste fixas.
Lilleman är iaf på dagis så att jag får vara sjuk ifred. En ska ju vila när en är sjuk, och det är väl det jag inte fått till under påsk.
Men maten ja. Ska jag vara duktig ska jag laga två middagar idag. Jag ligger efter med matkassen och där är 4 av 5 middagar som inte blev tillagade förra veckan, och idag ska en ny matkasse hämtas. Hujedamej. Too much food!

Mullvadsfällorna ska ju sättas med. Röja köket är en förutsättning för att jag ska kunna laga mat där. Jag borde sova också, jag är dödstrött. Uteplatsen är lite rörig med, kanske borde röja där med.
Ugh det känns verkligen som att jag bör göra allt jag inte hinner eller får till när carl är här. En barnfri dag ska det ju städas och fixas och donas. Eller så bara skiter jag i allt? Jag är ju faktiskt sjuk. Men det dåliga samvetet då? Den får jag nog leva med idag.

Jaja. Jag fick iaf lite mer bilder på den kommande katten. Tycker hon ser busig och farlig ut. Inte alls så mild och rund som en brittisk korthår. Uppfödaren kallar henne för Molly. Jag vet inte vad jag ska kalla henne här hemma. Jag föreslog Kattis i brist på annat, men det gick inte hem. Vill inte döpa henne till Kisen. Kisen är ju Kisen och hon är död. Ingen kan ersätta Kisen, så att döpa en annan helt olik katt till det namnet känns inte moraliskt rätt.
Men något kort namn blir nog bra. Funderar på Lex. Kex? Eller gå all in på grekiska gudar? Artemissss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar