lördag 19 mars 2016

Utflykt

I fredags var jag och Carl lediga. Sambon jobbade hemifrån och då vill jag ogärna störa.
Hade ett ärende i storstaden Kristianstad så vi for dit, jag och lilleman. Ingen stress och ingen tid att passa. Perfekt i ett barns ögon.
Det tog mig max 1 timme att fixa det jag ville, därefter var det parkhäng för resterande timmar.

Så otroligt härligt att se sitt barn få springa fritt och bara göra det som faller han in. Ingen vuxen som styr vad han ska göra utan han får välja själv vart han vill gå.
Det är bara för mig att hänga med och involvera mig i hans värld.
Ibland blir jag nästan avundsjuk på hans barnaögon. Tänk vad mycket han ser som vi vuxna har slutat att lägga märke till. Jag förstår verkligen hur barnen kan tycka att vi vuxna är tråkiga och orättvisa, vi är ju inte alls logiska i deras kloka ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar