tisdag 1 mars 2016

Tidig morgon

Hemma hos oss ringer klockan tidigt. 04.55 för att vara exakt. Då är det dags för mig att stiga upp, göra mig i ordning, äta frukost och packa jobbväskan. 05.30 väcker jag lilleman och så är det hans tur att komma i ordning. Kl 06 klär vi på oss och beger oss mot förskolan och jobb.
Men imorse när jag var på väg ur sängen så vaknar min sängkamrat och ber mig komma tillbaka under täcket. Mamma tätte häär, säger han och klappar på madrassen bredvid honom.
Att ligga och snusa ansikte mot ansikte är det bästa Carl vet vad gäller att sömnmysa. Jag bestämmer mig för att skippa frukosten och kryper ner i sängen igen. Ställer först om klockan så vi inte försover oss, sen ligger vi bara och myser en stund till.
Vissa stunder får jag bara inte missa, som imorse när han så tydligt ville ligga en stund till med mig och bara mysa.
Samsovning kan vara riktigt jobbigt ibland, men just nu skulle jag aldrig kunna ha det på annat sätt. Närhet och trygghet går hand i hand för ett barn.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt, Hedvig vill med mysa ibland och det gäller verkligen att ta tillvara på stunderna ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är vill Carl mysa väääldigt ofta. Han kramas hit och dit och slänger iväg en massa pussar också :D

      Radera